Inici    /   Curs   /   Gestió de conflictes en l’àmbit sanitari

Gestió de conflictes en l’àmbit sanitari

Gestió de conflictes en l’àmbit sanitari

Data inici: 13/06/2025
Duració: 8 h.
Data fi: 20/06/2025
Horari: De 9.30 a 13.30 hores
Dies impartició 13 i 20 de juny del 2025
Lloc impartició ACES (C. Muntaner, 262, 2-2. 08021 Barcelona)
Tipus: Bonificable
Modalitat: Presencial
Preu associats i aturats: 100€ / No associats: 125€
Requisits
Curs bonificable per la Fundación Estatal para la Formación y el Empleo. Avís per a les empreses que desitgin aplicar la bonificació: ACES/ULTREIA no pot garantir la realització dels tràmits necessaris per a la gestió de les bonificacions davant la Fundación Estatal si no pot confirmar la inscripció al curs amb una antelació mínima de 10 dies sobre la data d’inici prevista del curs. 1. Cal fer preinscripció en línia i esperar a rebre la confirmació de la plaça. 2. Un cop confirmada, cal fer la transferència de l’import. Tots els cursos s’han de pagar un cop confirmat que s’ha fet la trasnferència i com a mínim 2 dies abans de l’inici del curs. Això ens permet assegurar-nos que disposem del nombre mínim de participants necessari per dur a terme el curs. La confirmació del curs serà notificada via correu electrònic. 3. Si la cancel·lació es fa amb menys de 48 hores d’antelació, es podrà cedir la plaça a una altra persona de la mateixa institució. En cas contrari, no es reemborsarà l’import del curs. PER A MÉS INFORMACIÓ DEL CURS, TRUQUEU A L’ACES AL 93.209.19.92 o ptexido@ultreiaformacio.cat o mmarine@ultreiaformacio.cat.

Objectius:

  • Identificar els conflictes principals en l’atenció al client en entorns sanitaris
  • Comprendre la relació pacient-organització-professional des de la perspectiva de la gestió
  • Millorar la comunicació amb els pacients i els familiars en situacions de tensió
  • Aplicar estratègies de negociació i mediació a la resolució de conflictes
  • Aprendre a gestionar queixes, reclamacions i conflictes derivats d’expectatives insatisfetes

Contingut:

Sessió 1

  • Introducció a la gestió positiva del conflicte
  • Definició i tipologies de conflictes a l’àmbit sanitari
  • Impacte del conflicte en la satisfacció del pacient
  • Estratègies de comunicació efectiva: escolta activa, empoderament i reformulació
  • Gestió d’expectatives i prevenció de conflictes amb pacients i familiars

Sessió 2

  • Identificació de conflictes en l’atenció al client
  • Maneig de queixes i reclamacions: estratègies per a la desescalada del conflicte
  • El paper de les emocions en la interacció amb el pacient
  • Pràctiques d’atenció a clients en situacions de tensió (role-playing)
  • Quan i com derivar conflictes a instàncies superiors

Docent:

Cristina Martínez Vidal

Psicòloga sanitària, mediadora, sexòloga, terapeuta de parella i coach relacional. Membre de l’equip de Mediació de la Societat Catalana de Mediació en Salut. Formadora en gestió de conflictes, comunicació eficaç, gestió i benestar emocional en diverses organitzacions públiques i privades. Col·laboradora a Triangle Gabinet Psicològic, afiliada a Lyra Health Spain, SL; membre del grup de treball de recerca en l’àmbit de la mediació del COPC.

Sònia Miguel

Pedagoga, mediadora i coach relacional. Membre de l’equip de Mediació de la Societat Catalana de Mediació en Salut. Consultora i formadora en l’àmbit de la gestió de conflictes, el benestar relacional en els equips i la gestió emocional. Experta en comunicació no violenta.

Inscriu-te: