Inici    /   Curs   /   Gestió operativa per a la fidelització del talent: “De la necessitat, virtut”

Gestió operativa per a la fidelització del talent: “De la necessitat, virtut”

Gestió operativa per a la fidelització del talent: “De la necessitat, virtut”

Data inici: 09/04/2026
Duració: 8 h.
Data fi: 16/04/2026
Horari: de 09:30 a 13:30
Dies impartició 9 i 16 d’abril de 2026
Lloc impartició ACES-ULTREIA ( C/ MUNTANER 262 2N 2NA. 08021 BARCELONA)
Tipus: Bonificable
Modalitat: Presencial
Preu associats i aturats: 104€ / No associats: 140€
Requisits
Curs bonificable per la Fundación Estatal para la Formación y el Empleo. Avís per a les empreses que desitgin aplicar la bonificació: ACES/ULTREIA no pot garantir la realització dels tràmits necessaris per a la gestió de les bonificacions davant la Fundación Estatal si no pot confirmar la inscripció al curs amb una antelació mínima de 10 dies sobre la data d’inici prevista del curs. 1. Cal fer preinscripció en línia i esperar a rebre la confirmació de la plaça. 2. Un cop confirmada, cal fer la transferència de l’import. Tots els cursos s’han de pagar com a mínim 2 dies abans de l’inici del curs. Això ens permet assegurar-nos que disposem del nombre mínim de participants necessari per dur a terme el curs. La confirmació del curs serà notificada via correu electrònic. 3. Si la cancel·lació es fa amb menys de 48 hores d’antelació, es podrà cedir la plaça a una altra persona de la mateixa institució. En cas contrari, no es reemborsarà l’import del curs. PER A MÉS INFORMACIÓ DEL CURS, TRUQUEU A L’ACES AL 93.209.19.92 o ptexido@ultreiaformacio.cat o mmarine@ultreiaformacio.cat.

PER QUÈ AQUEST CURS?

A partir de la experiència en la implementació de projectes de transformació organitzativa i operativa en organitzacions sanitàries, observem una sèrie de problemàtiques recurrents:

  • Manca d’objectius clars (sostenibilitat, eficiència, qualitat, satisfacció, etc.) correctament desplegats des de la gerència fins als nivells operatius.
  • Absència de planificació a curt, mitjà i llarg termini, que dificulta l’ajust dels recursos sanitaris a la càrrega real de treball.
  • Resolució dels problemes operatius mitjançant la sobrecàrrega dels equips, amb un impacte directe en la qualitat assistencial i en la satisfacció professional.
  • Comandaments intermedis que treballen de manera reactiva, dedicant gran part del temps a tasques de baix valor assistencial.
  • Manca d’indicadors operatius en el dia a dia que permetin prioritzar decisions alineades amb l’estratègia sanitària.
  • Normalització de l’error en lloc de dedicar temps a solucionar-lo de manera estructural i definitiva.
  • Elevat cost econòmic i humà derivat d’aquestes ineficiències, que comprometen la sostenibilitat de l’organització.

Tot plegat genera un cercle viciós que acaba derivant en desmotivació i fuga de talent.

OBJECTIUS DE LA FORMACIÓ

Objectiu general

Dotar els comandaments i responsables d’eines pràctiques de gestió operativa que els permetin millorar l’eficiència, retenir el talent i liderar equips alineats amb l’estratègia de l’organització.

OBJECTIUS PER UNITAT

Unitat 1

  • Sensibilitzar sobre l’impacte de la gestió en la retenció del talent.
  • Identificar què no s’està fent correctament a l’organització.
  • Prendre consciència del rol del gestor i de la seva responsabilitat.

Unitat 2

  • Comprendre què és un sistema operatiu de gestió i com s’aplica a la gestió de persones.
  • Diferenciar entre millora de processos i millora operativa.
  • Avaluar la dedicació real a cada fase de la millora contínua.

Unitat 3

  • Analitzar el rol del comandament en la gestió d’equips.
  • Desmuntar mites i abordar realitats en la gestió de persones.
  • Millorar la capacitat d’influència i lideratge.

Unitat 4

  • Identificar fonts d’ineficiència des de la perspectiva de l’aportació de valor.
  • Dimensionar adequadament les necessitats de recursos.
  • Desenvolupar una cultura de millora contínua.

Unitat 5

  • Conèixer les fases del canvi organitzatiu.
  • Identificar els elements clau per a l’èxit en projectes de transformació.
  • Utilitzar la gestió operativa com a palanca de canvi.

CONTINGUTS

  • Unitat 1: Introducció. Què estem fent malament?
  • Unitat 2: Eines per a la gestió d’equips.
  • Unitat 3: Reducció de l’absentisme i la rotació laboral.
  • Unitat 4: Aprofitament dels recursos davant l’escassetat.
  • Unitat 5: Gestió del canvi.

DOCENT

Alex Farré Capdevila
Enginyer Industrial i MBA (IESE), amb més de 20 anys d’experiència combinant consultoria i posicions directives en entorns multinacionals.

Ha liderat més de 200 projectes de transformació, basats en el disseny i la implementació de models operatius orientats a l’eficiència i a l’obtenció de resultats.

Consultor acreditat per ACCIÓ en operacions i organització

Inscriu-te:

Província
País
Disposo de la següent titulació
Atur

L'Associació Catalana d'Entitats de la Salut (ACES) com a responsable del tractament tractarà les dades facilitades en el present formulari amb la finalitat de gestionar la inscripció i desenvolupament dels esdeveniments, congressos i jornades organitzats per la nostra entitat. Pot accedir, rectificar i suprimir les teves dades, així com exercir altres drets consultant la informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la nostra Política de Privacitat.

Accepta política privacitat
Accepta Termes i Condicions