Logo Ultreia
  • Facebook
  • Twitter
Formació

Introducció a la metodologia per desenvolupar projectes experiència al pacient

  • portada curs
  • Data inici
    25/03/2025
    Data fi
    25/03/2025
    Duració
    5 h.
    Tipus
    Bonificable
    Modalitat
    Presencial
  • Dies d'impartició
    25 de març de 2025
    Lloc d'impartició
    ACES(C/ Muntaner 262 2n 2na.08021 Barcelona)
    Horari
    De 09:30 a 14:30

    Preu Associats i Aturats:65€ / No associats: 85€

Curs bonificable per la Fundación Estatal para la Formación y el Empleo.

Avís per a les empreses que desitgin aplicar la bonificació:

ACES/ULTREIA no pot garantir la realització dels tràmits necessaris per a la gestió de les bonificacions davant la Fundación Estatal si no pot confirmar la inscripció al curs amb una antelació mínima de 10 dies sobre la data d'inici prevista del curs.

1. Fer preinscripció online i esperar a rebre confirmació de plaça.

2. Una vegada confirmada, cal fer la transferència de l'import.

Tots els cursos s'han de pagar un cop confirmada la seva realització i com a mínim 2 dies abans de l'inici del curs. Això ens permet assegurar-nos que disposem del nombre mínim de participants necessari per dur a terme el curs. La confirmació del curs serà notificada via correu electrònic.

3. Si la cancel·lació es realitza amb menys de 48 hores d'antelació, es podrà cedir la plaça a una altra persona de la mateixa institució. En cas contrari, no es reemborsarà l'import del curs.

PER A MÉS INFORMACIÓ DEL CURS TRUCAR A ACES AL 93.209.19.92 mmarine@ultreiaformacio.cat

 

OBJECTIUS

  • Consensuar conceptes i dotar d’un marc de referència
  • Conèixer les principals metodologies, eines i fases per desenvolupar projectes d’experiència pacient
  • Descobrir i aplicar les eines més rellevants i oportunes per empatitzar amb els pacients i les seves experiències i necessitats
  • Identificar i analitzar tota la informació obtinguda en la fase d'empatia, a través d’eines d’anàlisi qualitatiu
  • Dotar d’eines i estratègies de priorització
  • Dissenyar diferents propostes de solució, a través de tècniques creatives que permetin el desenvolupament d’idees
  • Mostrar tècniques de prototipatge
  • Conèixer la metodologia de cocreació amb els pacients i families
  • Dissenyar la implantació de projectes a nivell de testatge

CONTINGUTS

  • Què és l’experiència pacient
  • Impacte de l’experiència pacient: beneficis i resultats
  • Mètodes d’avaluació (PREM’s / PROMs)
  • Metodologia Design Thinking
  • Segmentació i desenvolupament de prototips (eina mapa persona)
  • Patient Journey Map
  • Eines per recollir la veu dels pacients: enquestes, entrevistes, grups focals, observacions, shadowing, ...
  • Anàlisi qualitatiu: identificació de paint points (punts de dolor dels pacients)
  • Conversió de pain points a insights
  • Priorització insights
  • Agrupació insights en grans àmbits de treball
  • Eines per recollir la veu dels pacients: enquestes, entrevistes, grups focals, observacions, shadowing, ...
  • Anàlisi qualitatiu: identificació de paint points (punts de dolor dels pacients)
  • Conversió de pain points a insights
  • Priorització insights
  • Agrupació insights en grans àmbits de treball

A QUI VA DIRIGIT

  • Directius o comandaments intermedis que vulguin aplicar l’experiència del pacient als seus centres / serveis i gestors de programes o àrees.

Andrea Santamaria: Psicòloga, Máster en Gestió Hospitalària i de Serveis Sanitaris, compta amb el Certified Patient Experience Profesional del Beryl Insitute. S'ha desenvolupat professionalment com a consultora i coordinadora de projectes en el sector salut, participant en projectes d'àmbit nacional, e internacional a Brasil i Mèxic. Actualment, és consultora d'Estratègia i Qualitat a Athenea Solutions, on es desenvolupa com a referent de projectes orientats a avaluar i millorar l'experiència dels pacients i famílies.

Paula Fernández Sarmiento: Graduada en Filosofia, amb especialització en Bioètica i Màster en Disseny de Polítiques Públiques, amb especialització en polítiques de salut. S’ha desenvolupat professionalment com a consultora d’estratègia i qualitat a Athenea Solutions, realitzant principalment projectes orientats a avaluar i millorar l’experiència dels pacients i les seves famílies.

 

Inscriu-te!