Inici / Notícies / L’ACES dona suport institucional a la candidatura de Barcelona com a seu de l’Agència Estatal de Salut Pública (AESAP)

L’ACES dona suport institucional a la candidatura de Barcelona com a seu de l’Agència Estatal de Salut Pública (AESAP)

L’Associació Catalana d’Entitats de Salut (ACES), com a patronal representant de les empreses privades proveïdores de serveis sanitaris i socials de Catalunya, manifesta el seu suport a la candidatura de Barcelona per acollir la seu de la futura Agència Estatal de Salut Pública (AESAP).

Considerem que l’elecció de la capital catalana no només reconeix la solvència del nostre sistema de salut, sinó que posa en valor un model d’èxit basat en la col·laboració publicoprivada. En aquest ecosistema, el sector privat exerceix un paper estratègic i indispensable, liderant l’eficiència i la innovació en la gestió.

 

Per què Barcelona és la candidata idònia?

Des de l’ACES defensem que la ciutat reuneix les condicions òptimes gràcies a diversos eixos diferenciadors:

  • Un model d’integració referent: L’experiència en la gestió coordinada entre proveïdors de diferent titularitat és un aprenentatge de gran valor per a la futura agència estatal.

  • Innovació, agilitat i resiliència: La gestió privada aporta una capacitat d’adaptació ràpida i una inversió constant en tecnologia i R+D que enforteix la capacitat de resposta del sistema.

  • Ecosistema de talent i coneixement: Barcelona concentra un pol d’excel·lència internacional on els nostres centres col·laboren activament amb universitats i recerca biotecnològica.

 

L’ACES reivindica el valor de la iniciativa privada com a motor d’excel·lència i motor real d’inversió. Estem convencuts que la col·laboració entre tots els actors del sector és la clau per protegir i millorar la salut de tota la població.

Podeu llegir el manifest complet aquí.